Dadelo partnerem kampanii edukacyjnej „150 cm dla rowerzysty”

11/05/2020

Projekt pod nazwą „150 cm dla rowerzysty” to inicjatywa stowarzyszenia Zdrowy Rower. W tym roku do grona partnerów tego przedsięwzięcia dołączyło CentrumRowerowe.pl, należące do spółki Dadelo SA.

Ideą kampanii od lat jest propagowanie bezpiecznej odległości, jaką powinni zachować kierowcy podczas manewru wyprzedzania rowerzysty. Jak pokazują badania, właściciele jednośladów nie czują się pewnie na drodze, jeżeli muszą ją współdzielić z samochodami. Tytułowe 150 cm jest komfortowym odstępem, zakładającym przepisowy dystans 1 metra oraz dodatkową przestrzeń, która ułatwia jazdę blisko krawędzi jezdni, gdzie stan nawierzchni często jest nienajlepszy i wymusza na rowerzystach omijanie nierówności.

Stowarzyszenie Zdrowy Rower dzięki prowadzonej kampanii edukacyjnej przypomina więc kierowcom, że zachowywanie odstępu zapewni bezpieczeństwo nie tylko rowerzystom, ale również im samym. Jednym z założeń akcji jest dystrybucja żółtych naklejek z wymowną ilustracją samochodu, roweru i zaznaczonym 150-centymetrowym odstępem, jaki należy zachować podczas manewru wyprzedzania. Warto je umieścić w widocznym miejscu – na swoich samochodach, sakwach czy bagażnikach. CentrumRowerowe.pl, które w tym roku dołączyło do grona partnerów akcji, ufundowało dodatkową pulę naklejek. Gadżety promujące inicjatywę są dodawane do każdego zamówienia złożonego w CentrumRowerowe.pl. W ten sposób wspólnie przypominamy kierowcom, że zarówno cykliści jak i kierowcy są równoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego, a podczas poruszania się po ulicach należy dbać o bezpieczeństwo wszystkich. Głównym celem udziału w całej akcji jest chęć promowania obowiązku równego traktowania i szanowania się na drogach.